La diputada castellonenca María Soledad Linares, ex regidora de l'Ajuntament de Castelló, ara secretària provincial del PP, i per tant mà dreta de Fabra, ha exhibit al ple de hui una ignorància supina pel que fa als fonemes valencians. Després d'una intervenció del diputat de Compromís Josep Maria Pañella en la que criticava el pas del TvrCas (te-ve-erre-cas) pel passeig Ribalta de Castelló, la il.lustre diputada va començar la seua rèplica tractant de corregir la pronunciació de l'artefacte. Linares va dir a Pañella que no sabia pronunciar, i que el mitjà de transport objecte del debat es diu "te-uve-erre-cas". I fins i tot va crear confusió al voltant del significat de les sigles, que per a ella equivalen a Tren de Vial Restringido, quan hem sentit fins ara Tren de Via Reservada. En fi. Pañella li va fer vore després a la diputada que havia fet el ridícul, i que els valencians el fonema v el pronunciem ve.
Pel que fa al fons de la qüestió, no cal dir que la moció de Compromís per evitar el pas del TvrCas pel mig del Ribalta va ser rebutjada.
A este respecte, unes consideracions que afig a les que ja he fet en entrades anteriors:
A este respecte, unes consideracions que afig a les que ja he fet en entrades anteriors:
Cadis és una ciutat de 128.554 habitants, prou més xicoteta que Castelló, i acaba de traure a licitació la redacció del projecte d'una línia de tramvia, sumant-se a la llarga llista de ciutats espanyoles que aposten pel tramvia.
A este pas, Castelló passarà de ser la primera ciutat espanyola amb autobús guiat, a ser l'única de la seua grandària que no disposa d'un sistema potent i modern de transport amb tramvia.
Per cert, és tal l'èxit de la remodelació del carrer Colón de CS, per on anirà el bus guiat, que els vianants han "pres" el carrer com era d'esperar degut a que és estret i acull una enorme activitat comercial. Això li va a plantejar dos problemes importants al bus guiat:
1. La tecnologia pròpia del bus guiat i que ho convertix en tan modern és el seu guiat que li permet circular sense conductor, i esta tecnologia és el que ho encarix prou. Donada l'afluència de vianants en el carrer Colón i el fet que en tot este temps els vianants han "pres" el carrer, cal esperar que ningú s'atrevisca a utilitzar els busos sense conductor, amb la qual cosa el bus guiat es converteix en troleibús (bus elèctric amb troley unit a una catenària aèria).
2.L'alta densitat de vianants en un carrer tan estret per on circularà el bus en només un sentit cada vegada (no caben dos autobusos encreuant-se), farà que la velocitat de circulació del bus en el carrer Colón siga molt lenta per a evitar accidents amb els vianants, amb la qual cosa l'eficàcia i l'eficiència del servici es ressentiran prou.
En definitiva, si el bus no és guiat perquè cal posar conductor, si ha de passar pel parc Ribalta condicionant els seus usos més recreatius i d'oci i la unitat i continuïtat del parc, i si la velocitat en Colón ha de ser necessàriament lenta per a evitar accidents, no és aventurat pensar que no contribuirà a millorar la situació del transport públic a Castelló.
A este pas, Castelló passarà de ser la primera ciutat espanyola amb autobús guiat, a ser l'única de la seua grandària que no disposa d'un sistema potent i modern de transport amb tramvia.
Per cert, és tal l'èxit de la remodelació del carrer Colón de CS, per on anirà el bus guiat, que els vianants han "pres" el carrer com era d'esperar degut a que és estret i acull una enorme activitat comercial. Això li va a plantejar dos problemes importants al bus guiat:
1. La tecnologia pròpia del bus guiat i que ho convertix en tan modern és el seu guiat que li permet circular sense conductor, i esta tecnologia és el que ho encarix prou. Donada l'afluència de vianants en el carrer Colón i el fet que en tot este temps els vianants han "pres" el carrer, cal esperar que ningú s'atrevisca a utilitzar els busos sense conductor, amb la qual cosa el bus guiat es converteix en troleibús (bus elèctric amb troley unit a una catenària aèria).
2.L'alta densitat de vianants en un carrer tan estret per on circularà el bus en només un sentit cada vegada (no caben dos autobusos encreuant-se), farà que la velocitat de circulació del bus en el carrer Colón siga molt lenta per a evitar accidents amb els vianants, amb la qual cosa l'eficàcia i l'eficiència del servici es ressentiran prou.
En definitiva, si el bus no és guiat perquè cal posar conductor, si ha de passar pel parc Ribalta condicionant els seus usos més recreatius i d'oci i la unitat i continuïtat del parc, i si la velocitat en Colón ha de ser necessàriament lenta per a evitar accidents, no és aventurat pensar que no contribuirà a millorar la situació del transport públic a Castelló.
5 comentaris:
L´esperit de la II Repùblica mai morirà. El govern de Zapatero serà recordat igual. Passant el temps la història farà justícia amb el que el PP vol fer fem. He escrit un nou article al meu blog sobre la polèmica de l´aigua (ara mateix). Depend de vosaltres ara tindre la informació per a valorar l´acció del govern. Un abraç fort Isabel. Estas convidada al meu blog per descomptat.
www.davidprogressista.blogspot.com
Moltes gràcies.
pero no dius del que vau dir vosatros, ¿o es que no vau dir res?
molt interessant el teu blog. son com son i som com som ¡ tu ja me entiendes¡ es lo que tiene, para ser mas exactos.
fdo. percebeira forma y en secano
Al que pregunta què es el que vam dir nosaltres al debat sobre el pas del TvrCas pel passeig Ribalta. La postura del PSPV la va defendre la diputada castellonenca Sol Sorribes, evidentment denunciant l'aberració que suposa la mesura, més encara quan el PP clama al cel perquè la nova N-340 passa a 300 metres de la Magdalena, i en canvi no veu cap problema en que el trolebús creue pel mig el Ribalta. Però això ja va a la premsa. Al meu bloc tracte de fer contracròniques. Perquè la torpesa de la diputada del PP María Soledad Linares no ve a cap diari, ni ha eixit a cap tele. Una abraçada.
Publica un comentari a l'entrada