dimarts, 29 de juliol del 2008

AFECTARÀ LA CRISI DE LES COMPANYIES AÈRIES DE BAIX COST A L'AEROPORT DE CASTELLÓ?

La reculada de les companyies aèries de baix cost a causa del preu del petroli ens ha sorprés a Castelló amb l'aeroport sense inaugurar, i ens obre interrogants sobre els efectes de la reestructuració d'aquestes companyies sobre les perspectives que s'havia traçat el futur aeroport de Castelló, on havien posat gran part de les seues esperances en les companyies de baix cost.
Ara, però, ens trobem en que les aèries es retiren d'aeroports on hi tenien un mercat consolidat, i a més l'empresa Ryanair deixa al descobert al menyspreu amb el que ha estat tractada per part de la Generalitat, i les mentides del vicepresident Vicente Rambla. La pròpia companyia ha acusat al Consell d'haver mentit per haver afirmat que l'empresa mai havia demanat recolzament econòmic. Ara resulta, però, que la Generalitat no només havia rebutjat la sol.licitud d'ajudes de l'empresa, sinó que a més havia negat que Ryanair havera sol.lcitat eixa ajuda. Una mentida que la companyia a cualificat d'imperdonable.
Ara València i Alacant tenen problemes per retindre a la companyia aèria, que té bases a Manises i l'Altet.
Les conseqüències per al futur aeroport de Castelló són inqüestionables. No podem deixar de mirar el que està passant a València i Alacant per augurar que l'opció de les companyies de baix cots com a opció de futur a Castelló es difumina.
El problema radica, al meu entendre, en que els terminis d'execució de l'aeroport de Castelló s'han estés més enllà del permissible. El món de hui no és el mateix que el món de fa dotze anys, quan el president de la Diputació de Castelló va anunciar el projecte.
Ja ho vaig dir en una entrada anterior.Dotze anys tractant de posar en servei un aeroport no és precisament una mostra d'eficàcia de la que tant presumeix el PP. Carlos Fabra i la societat promotora de l'aeroport, Aerocas, no han tramitat de forma adequada les actuacions que requereix la construcció d'eixa infraestructura. No hi ha hagut rigor administratiu i legal per a garantir la major celeritat possible en la finalització d'una infraestructura necessària per al creixement del sector turístic de la província. Els empresaris turístics han alertat una i altra vegada de la disminució en el nombre de turistes que visiten Castelló, una tendència que podia haver-se evitat amb la posada en eide l'aeroport en uns terminis raonables.
En els dotze anys que porta l'aeroport en gestació, s'han succeït interrupcions per defectes en la tramitació administrativa, advertències del Síndic de Comptes sobre la gestió financera de la societat pública que promou la infraestructura, i batalles judicials només atribuïbles a una mala gestió política.
Arribaran ara les companyies de baix cost en condicions de poder afegir a Castelló entre les seues destinacions?