dimecres, 9 de gener del 2008

Dotze anys fent un aeroport

Dotze anys tractant de posar en servei un aeroport no és precisament una mostra d'eficàcia de la que tant presumeix el PP. El president de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, i la societat promotora de l'aeroport, Aerocas, deurien tramitar de forma adequada totes l'actuacions que requerix la construcció d'eixa infraestructura, i evitar així donar nous motius que obliguen a les associacions conservacionistes a presentar més recursos per irregularitats en l'execució de les obres.
Cal exigir rigor administratiu i legal per a garantir la major celeritat possible en la finalització d'una infraestructura necessària per al creixement del sector turístic de la província. Hui mateix els empresaris turístics alerten de la disminució en un 2'2% en el nombre de turistes que van visitar Castelló l'any passat, una tendència que podia haver-se evitat amb la posada en servici de l'aeroport en uns terminis raonables. La prioritat que els governs d'Aznar van donar a l'AVE Madrid-Tarragona per davant de l'AVE al País Valencià tampoc ha contribuït a sostindre el nivell d'activitat del sector turístic de Castelló. En este sentit, recorde que l'any 2002 el projecte d'AVE Madrid-País Valencià encara no contemplava el ramal de Castelló, que va ser introduït eixe any per mitjà d'una esmena dels representants socialistes al Congrés.
Faig estes reflexions després de conéixer la petició que ha realitzat hui el grup ecologista Gecen de paralitzar les obres de l'aeroport per mancar la promotora de les autoritzacions pertinents, la qual cosa de ser certa, pot suposar un nou obstacle per a la culminació del projecte.
En els dotze anys que porta l'aeroport en gestació, s'han succeït interrupcions per defectes en la tramitació administrativa, advertències del Síndic de Comptes sobre la gestió financera de la societat pública que promou la infraestructura, i batalles judicials només atribuïbles a una mala gestió política.