dijous, 26 de març del 2009

EL PP I LES MESURES ANTICRISI

Alberto Fabra, vestit de "castellonero", diumenge passat.
foto: Sergio Rodilla (periódico Mediterráneo)
No tinc cap dubte que el trage de "castellonero" que l'alcalde de la capital de la Plana va lluir diumenge passat per a acompanyar la reina de les festes en l'ofrena a la patrona el va pagar de la seua butxaca. No se m'ocorreria posar en dubte l'honorabilitat de l'alcalde de Castelló. No ho he fet mai.
No ho vaig fer quan va aparéixer el rostre sobreimprés de l'alcalde, llavors candidat, en la part posterior dels autobusos urbans en la passada campanya municipal. De segur que la campanya va ser costejada pel PP. Tampoc he alçat la veu quan han aparegut familiars i amics de regidors cobrant per la prestació de serveis a l'ajuntament. De segur que està reglat i fiscalitzat.
Del que sí que tinc dubtes és de l'efectivitat de la campanya de rebaixes i fraccionaments fiscals que ha posat en marxa l'alcalde de Castelló com a mesura per a pal·liar la crisi. M'atreviria a dir que el cost dels tríptics, mailing, i insercions publicitàries que ha realitzat el consistori per a anunciar la mesura gairebé superaran la quantia del que l'ajuntament preveu deixar d'ingressar per eixes deferències fiscals amb els més necessitats.
Hi ha uns supòsits molt específics en els que els ciutadans poden sol·licitar el pagament fraccionat sense interessos i reduccions. El que no diu la publicitat institucional és que eixes facilitats s'apliquen després d'haver aprovat l'any passat un dels majors augments en taxes i impostos de tota Espanya, en alguns casos de fins al 15%. És a dir, en any sense crisi es donen dos voltes de cargol, i en any amb crisi s'afluixa mitja volta.
I del que no tinc en absolut cap dubte és de la nul·la efectivitat de les mesures i plans que ha posat en marxa el president de la Generalitat, Francisco Camps, per a fer front a la crisi, sobretot després de conéixer hui les dades de l'Institut Nacional d'Estadística, que situen al País Valencià a la cua en creixement econòmic.
I sobre els trages, comence a tindre els meus dubtes, sense ànim d'ofendre.