dijous, 13 de desembre del 2007

Escudero acusa Mario Flores de generar incertesa entorn al TvrCas

Isabel Escudero ha acusat el conseller d'Infraestructures, Mario Flores, de generar incertesa entorn dels terminis i el traçat del TvrCas –el futur tramvia de Castelló– i fins i tot l’ha acusat d’alimentar falses esperances entre els municipis d'Almassora, Vila-real, Borriana i Benicàssim. La diputada socialista afirma que les partides consignades en els Pressuposts del Consell per a 2008 no es corresponen amb la voluntat expressada pel conseller d'estendre el sistema metropolità de transport fins a Borriana en 2010, i si no corregeix les previsions durant el procés d'aprovació dels pressuposts, no serà possible acomplir les promeses realitzades a Castelló. Per a la diputada «les voluntats s'expressen a través dels Pressuposts del Consell, i no mitjançant divagacions sobre dates i traçats que no es corresponen amb la previsió plurianual d'inversions que ha plasmat la Conselleria d'Infraestructures en els comptes de l'any vinent». Escudero afirma que Mario Flores va generar ahir una gran confusió en aventurar possibles traçats, de manera que els ciutadans acaben de conéixer que la línia 2 partirà probablement de l'estació de ferrocarril de Castelló, deixarà Almassora a un costat, però tindrà parades en polígons industrials. Es baralla l'antiga N-340 com a possible traçat, però al temps es preveu l'avinguda de València, Borriana reclama un recorregut pel litoral, i Benicàssim pareix veure frustrades les aspiracions que el troleibús tanque un trajecte per la carretera que s'està construint entre aquest municipi i Castelló. Segons Escudero, hi ha fets que ratifiquen l'escassa probabilitat que s’acomplisquen les previsions del conseller, com l'absència d'informe sobre el pas del troleibús pel passeig Ribalta, o els retards que pateix l'actual tram en obres entre la Jaume I i el passeig Ribalta. Això revela, al parer de la diputada, la dificultat que entranya la implantació d'un sistema de transport en una trama urbana tan peculiar com la de Castelló, una dificultat que el conseller Mario Flores no té en compte quan «irresponsablement» dóna l'any 2010 com a data per a l'entrada en servei fins als municipis de l'entorn. Per això, Escudero insta el conseller a rectificar els pressuposts del seu departament per a consignar les partides suficients perquè realment l'àrea de la Plana puga gaudir en 2010 d'un sistema de transport públic.
Notícia publicada al diari digital Pàgina 26